چهارشنبه ۲۴ اسفند ۰۱

آرشیو اردیبهشت ماه 1399

بعدنگار، اولين توليد كننده بخش خصوصي برچسب هولوگرام

مشخصات هولوگرام هاي آشكار

۱۲۹ بازديد

ويژگي هاي هولوگرام

مزيت اصلي هولوگرام سختي و گراني جعل پذيري است . بنابراين بهترين ابزار جهت حفظ اسناد و محصولات مي باشد زيرا مدل اوليه هولوگرام با روشهاي پيچيده و در شرايطي خاص در آزمايشگاههاي ويژه و با استفاده از نيروهاي متخصص ايجاد مي گردد.طول عمر و دوام بالاي اين برچسبها در شرايط مختلف محيطي يكي ديگر از مزاياي قابل توجه ان است. هولوگرام امروزه در صنايع مختلف استفاده ميشود آيا تا به حال فكر كرده ايد كه چرا ار هولوگرام در محصولات متفاوت استفاده مي شود؟به طور كلي علل استفاده از هولوگرام عبارت است از:

تاثير گذاري مثبت

از آنجا كه هولوگرام تصويري جذاب و خيره كننده است ، از هر پيام تصويري ديگري سريعتر ديده شده و مورد توجه قرار مي گيرد ، با توجه به جذابيتشان و تاثيري كه در يك نگاه مي گذارند ، زمان طولاني تري را براي تماشاي مشتريان به خود اختصاص مي دهند و در صورت وجود نام ، آرم و يا پيغام فروشنده به مشتري القاء مي شود .

تاييد ارزش كالا

مردم تحت تاثير هولوگرام هاي معتبر قرار گرفته و توجه آنها به نام شركت جلب شده و ارزش بيشتري را براي محصول قائل خواهند شد ، از طرفي فروشنده با استفاده از اين روش اصل و مرغوب بودن محصوص خود را به اطلاع مشتري مي رساند

كاربرد هاي هولوگرام

هولوگرام

حفظ و نگهداري

از نظر رواني مردم تمايل دارند هدايا و كاتهاي ويزيت داراي برچسب هولوگرام را حفظ و نگداري نمايند و در موارد مختلف مشاهده مي شود كه اينگونه محصولات را مدت زيادي نزد خود نگهداري مي نمايند ، بنابراين از لحاظ تبليغات از يك خودكار يا تقويم تبليغاتي موثرتر و ماندگارتر خواهد بود .

كاربردهاي متفاوت هولوگرام

تنوع در توليد اين برچسبها سبب شده كه اين محصول از كاربردهاي متفاوتي در صنايع و محصولات و خدمات برخوردار گردد .

سهولت نصب

اين محصول به آساني بر روي كالاها و مكانهاي مختلف قابل نصب است (بصورت اتوماتيك يا دستي)

امنيت در هولوگرام

هولوگرام به هيچ وجه با روشهاي معمول قابل توليد يا كپي نيست بنابر اين به طور روز افزوني بعنوان جزء لاينكفي از اسناد و برنامه هاي امنيتي در امور دولتي و تجاري قرار مي گيرد به عنوان مثال به طور گستر ده اي اوراق و اسناد ، پول و كارتهاي شناسايي مورد استفاده واقع مي شود. قابليت مهم هولوگرام كه آنرا غير قابل تقلب مي سازد اين است كه مي توان لايه ها و سطوح مختلفي از اطلاعات و تصاوير قابل رويت و غير قابل رويت را در آن ملحوظ نمود. باتوجه به چسب و مواد به كار برده شده در توليد هولوگرام خصوصيات متفاوتي حاصل مي شود كه برخي از آنها پس از چسباندن برروي سطح مورد نظر ، قابل جداشدن نمي باشند و سطح مورد نظر و برچسب بصورت كاملا يكپارچه در مي آيند . براي تهيه فيلم ليزري ادوات اپتيكي در محلهاي خاص چيده مي شوند ، در صورت كوچكترين جابجايي ادوات اپتيكي تصوير نهايي دچار تغييرات مي شود . لذا خلق مجدد يك تصوير بدون تغيير نصبت به تصوير اول حتي براي توليد كننده اصلي هولوگرام نيز غير ممكن مي باشد ، بنابراين تهيه تصوير مجدد كه بر روي ورقه هاي فلزي تهيه مي شود بسيار مشكل مي باشد و قابل كپي كردن نمي باشد .به منظور طراحي و ساخت هولوگرام ، بوسيله ابزار خلق تصاوير متغير با استفاده از پراش نور كه شامل 2D/3D ، 3D ، Dot matrix ، E-Beam مي شود مي توان هولوگرامهايي را در سه سطح تجاري (Commercial) ، امنيتي (Security) و فوق امنيتي (High Security) ايجاد نمود ، كه اين هولوگرامها مي توانند داراي مشخصات پنهان يا آشكار باشند.

امنيت در هولوگرام

مشخصات آشكار

دوبعدي (2D) ، دوبعدي سه بعدي (2D/3D) ، رنگ واقعي (True color) ، مدل سه بعدي (3D Model) ، رنگهاي متغير (Switch Color) ، خطوط جنبشي رنگي (Kinetic Line) ، چند كاناله (Multi Chanel) ، چند لايه (Multi Layers) ، بافتهاي پيچيده امنيتي (Guilloche) ، تصاوير جنبشي (Kinetic effect) .

مشخصات پنهان

تصوير مخفي ( قابل رويت با نور ليزر ) Hidden text / image نوشته يا تصوير بسيار ريز ( قابل رويت با ميكروسكوپهاي كوچك) Micro text / image تصوير مخفي ( قابل رويت با فيلتر )

دسته بندي برچسب هاي هولوگرام

به طور كلي برچسبهاي هولوگرام مي توان بر دو اساس تقسيم بندي نمود :

از نظر خواص مواد اوليه (فويل و چسب)در توليد هولوگرام از فويلهاي متاليزه در رنگهاي مختلف ( نقره اي ، مسي ، طلايي ، آبي ، قرمز و . . . ) ضخامتها ( 19 تا 50 مايكرون ) و جنسهاي متفاوت ( . . . , opp , pet , pp) همراه با چسبهاي مختلف استفاده مي شود .

از نظر تكنيكهاي مختلف بكار گرفته شده در توليد هولوگرام در حين انجام تكنيكهاي مختلف هولوگرام مي توان نكان ايمني مختلفي نظير نوشته هاي بسيار ريز ، تصاوير مخفي ، تصاوير قابل رويت با تجهيزات خاص را در ساخت هولوگرام بكار برد.

تشخيص هولوگرام

تشخيص هولوگرام اصلي از تقلبي

يكي از روش هاي اصل بودن يك كالا يا تقلبي بودن آن هولوگرام آن است. متاسفانه ممكن است بعضي از كالاها براي مقرون به صرفه بودن از هولوگرام تقلبي استفاده كنند در اين صورت لازم است با روش تشخيص هولوگرام اصلي از هولوگرام تقلبي آشنا شويم:

هولوگرام اصلي داراي ۷ مركز مختلف تابش طيف نور ميباشد كه بصورت جدا از متن هولوگرام عمل مي كند در صورتي كه در هولوگرام تقلبي اين تابش بصورت يك مركز دوراني از وسط هولوگرام مي باشد.
لوگوي موجود روي هولوگرام اصلي، پايدار بوده واصلاً پاك يا كمرنگ نميشود اما در هولوگرام تقلبي، لوگوي ip تشخيص هولوگرام اصلي از تقلبي تاريخ اعتبار آن به راحتي با ناخن پاك مي شود.
تاريخ اعتبار هولوگرام اصلي به صورت جا خالي (Tranceparency) ميباشد و رنگ زمينه محل الصاق را نشان ميدهد.
مثلاً روي زمينهي سفيد،به رنگ سفيد و روي زمينهي آبي، به رنگ آبي نشان داده خواهد شد. در هولوگرام جعلي تاريخ اعتبار بصورت چاپي است و به راحتي با ناخن پاك مي شود.

 

تبليغات هولوگرافيك چيست؟

۱۳۷ بازديد

هولوگرام ها چگونه ساخته مي شوند؟

به گزارش خبرگزاري فرانسه به گفته پژوهشگران دانشگاه آريزونا در شهر توسان در ايالت آريزوناي آمريكا تصاوير اين هولوگرامكه در 30 سال گذشته ايستا بوده اند، را اكنون مي توان به صورتي تقريبا هم زمان تجديد و ارسال كرد. هولوگرام ها بوسيله تاباتدن پرتو ليزر به روي يك شيء، كه تصوير آن روي يك صفحه حساس به نور مي افتد، ايجاد مي شوند.هنگامي اين تصوير در نور ليزر سبز يا قرمز شناور مي شود، پارالاكس (parallax) يا يك حالت سه بعدي پيدا مي كند، كه داراي عمق، بالا- و - پايين و كنار- به - كنار است.از اين لحاظ هولوگرام شفاف نسبت به تصاوير استرئوسكوپيك كه بايد با عينك هاي مخصوص آنها را ديد، بسيار كارآمدتر هستند. دو سال پيش گروهي از دانشمندان در توسان، هولوگرامرا با استفاده از تكنولوژي كه امكان تجديد كردن تصوير هر سه تا چهار دقيقه روي يك صفحه كوچك را فراهم مي كند، از شكلي ايستا به شكلي متحرك ارتقا دادند.اكنون با تصحيح هايي كه بر روي صفحه نمايش به عمل آمده است، اين صفحه مي تواند تقريبا 100 برابر سريع تر تصاوير را تجديد كند، يعني هر دو ثانيه يك بار. به علاوه اينكه تصاوير را مي توان ضبط كرد و انتقال داد.

كاربرد هولوگرافي

نظريه ناصر پيغمبريان در رابطه با هولوگرام

ناصر پيغمبريان، سرپرست اين دانشمندان مي گويد: ما مي توانيم تصاوير سه بعدي از يك مكان را ضبط كنيم و آنها به طور هم زمان در جايي ديگر در جهان نمايش دهيم. تصاوير با استفاده از مجموعه اي از دوربين هاي معمولي ضبط مي شوند كه طوري قرار داده مي شوند كه شيء را از چشم اندازهاي مختلف ببينند- هر چه دوربين هاي بيشتري مورد استفاده قرار گيرد، نمايش هولوگرام نهايي كامل تر است. سپس داده هاي تصويري به درون يك ليزر با ضربان سريع رمزبندي مي شود كه با برخورد با يك دسته پرتوي ديگر ليزر باعث ايجاد به اصطلاح الگوي تداخلي، يا فشرده شدن تصوير به شكل سه بعدي و ايجاد هولوگرام ليزري مي شود.

هولوگرام ليزري

اين الگوي تصويري روي فيلم خاصي به نام پليمر فتورفراكتيو مي افتد، كه حاوي مولكول هاي زنگي است كه به نور واكنش نشان مي دهند و در واكنش به كاربرد يك ميدان الكتريكي مي چرخند و رديف مي شوند. هولوگرام كه به اين ترتيب به دست مي آيد در طول چند دقيقه محو مي شود و همچنين مي توان آن را پاك كرد و يك تصوير ديگر روي آن ضبط كرد. او توضيح داد: فرض كنيد مي خواهم سخنراني ام را به نيويورك بفرستم. همه چيزي كه لازم دارم كار گذاشتن مجموعه اي از دوربين ها در دفترم و يك اتصال اينترنت سريع است. در سوي ديگر در نيويورك، بايد يك نمايشگر 3 كه از سيستم ليزر ما استفاده مي كند، وجود داشته باشد. همه چيز كاملا خودكار است و بوسيله كامپيوتر كنترل مي شود.

هنگامي كه پيام هاي تصويري مخابره مي شود، ليزرها آنها روي صفحه نمايش حك مي كنند و آنها را به يك تصوير سه بعدي از سخنراني من در مي آورند. آن وسيله در نمونه اوليه آن، از يك صفحه 10 اينچي (25 سانتي متري) استفاده مي كند. اما يك صفحه نمايش بزرگتر 17 اينچي (42.5 سانتي متري) نيز در حال ساخت است. در حال حاضر اين سيستم تنها مي تواند تصاوير را به رنگ سبز منتقل كند، اما اين گروه دانشمندان از هم اكنون تصاوير سه بعدي چندرنگي را هم به نمايش گذاشته اند و مطمئن هستند كه در آينده نزديك مي توان اين ويژگي را هم مي توان درون اين سيستم تلفيق كرد.

كاربرد هولوگرام

تبليغات هولوگرافيك چيست؟

امروزه با گسترش محصولات و خدمات متنوع، رقابت در تبليغات بسيار فشرده و دشوار شده است و برند هاي بزرگ سعي در طراحي و اجراي ايده هاي خاص تر و جذاب تر دارند. نمايش هولوگرام سه بعدي اشياء هميشه مردم را جذب مي كند؛ از زمان استروسكوپ هاي قديم تا سينماهاي سه بعدي امروزي همواره پديده اي قابل توجه بوده است.با توجه به اين ويژگي، نمايش يك محصول به صورت هولوگرافيكو سه بعدي پديده اي بسيار چشم گير است كه در ذهن مخاطب باقي مي ماند.

هولوگرافي

جلوه هاي سه بعدي در هولوگرافي

بسياري از برند هاي معروف دنيا نيز از تكنولوژي هولوگرافيدر جهت ارائه محصول استفاده كرده اند. به اين صورت كه تصوير سه بعدي كالاي مورد نظر به صورت معلق در يك جعبه خاص ايجاد مي شود. تصوير سه بعدي را مي توان با افكت هاي نوري و تصويري ديگري تلفيق كرد و جلوه اي به ياد ماندني ايجاد كرد. علاوه بر اين مي توان از محصول واقعي درون جعبه استفاده كرد و جلوه هاي سه بعدي تصويري روي آن اعمال كرد.